top of page

Project Management Officer

Als Project Management Officer (PMO) werk je voor de afdeling Projects. De afdeling houdt zich bezig met bouw- en infrastructurele en IT projecten. Als PMO’er ondersteun je één of meerdere grote projecten die organisatiebreed plaatsvinden. Je ondersteunt en adviseert de Project Manager op administratief, organisatorisch en operationeel gebied. Je bent een echte teamplayer die structuur aanbrengt binnen het project en met goede communicatieve vaardigheden ben je in staat om met interne en externe stakeholders te schakelen. Verder heb je een proactieve werkhouding, ben je secuur en krijg je energie van de dynamiek van het werken in grote projecten


Binnen de afdeling Projects wordt gewerkt met Prince2. De afdeling houdt zich bezig met het leiden van nieuwbouw / verbouw-projecten/programma’s en groot onderhoud op het gebied van bouw en infrastructuur en daarnaast ook IT-projecten. De functie valt binnen het team Project Management Office & Finance (PMO/F) van de afdeling Projects. PMO/F richt zich op de integrale projectbeheersing van projecten.


Het programma is opgedeeld in verschillende projecten met ieder hun eigen projectorganisatie. Het programmateam zorgt voor het overzicht en de integraliteit tussen deze projecten. Daarnaast wordt er gezorgd voor ontwikkeling van het nieuwe werkplekconcept waarbij de focus ligt op de samenhang tussen bricks (gebouwen), bytes (IT) en behaviour (gedrag en cultuur).


Resultaatgebieden

  • Het assisteren van de Project Managers met organisatie, plannen, voorbereiden en opvolgen van meetings, workshops en andere bijeenkomsten (bv organiseren kick-off project);

  • Het ondersteunen van de Project Manager met het opstellen van o.a. projectplannen en voortgangsrapportages;

  • Bijhouden van het projectbudget;

  • Het assisteren van de Programma Manager bij de voorbereiding van de Project Boards;

  • Communicatie met interne en externe stakeholders;

  • Eerste aanspreekpunt voor klankbord groepen;

  • Als spin in het web fungeren en de informatiestromen beheren;

  • Het inrichten, beheren en bijhouden van de projectdossiers in SharePoint;

  • Het assisteren van de Programma Manager bij het opstellen van de besluitvormingsstukken;

  • De schakel tussen het programma en Facilitair Management op strategisch niveau.

Competenties:

  • Kennis van projectmatig werken en ervaring met PMO-rol in projecten;

  • Kennis van SharePoint en MS Office programma’s;

  • Goed in een team kunnen samenwerken, maar ook zelfstandig;

  • Pro-actief;

  • Klantgericht en communicatief vaardig;

  • Administratieve en organisatorische vaardigheden;

  • Nauwkeuring en creëert structuur;

  • Kennis van Prince2 is een pré;

  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Geïnteresseerd? Neem contact met mij op via robin.amory@imbri.nl of + 31(0) 6 48 03 47 69





Comentarii


bottom of page